Blogger Template by Blogcrowds

Sila lawati family2ai.ning.com untuk mengikuti isu-isu semasa 2ikhlas 08. jika anda tidak mempunyai akaun dan merupakan bekas pelajar 2ikhlas 08 serta berminat untuk menyertai laman tersebut, sila tinggalkan emel anda di shoutbox itu.

Assalamualaikum w.b.t...
selamat datang kepada sume pengunjung..smoga korang diberkati Allah...

aku sbnarnye malas nk tulis....sbb terbace komen muslimat94 laa....walaupon begitu..aku tetap gagahi juga...post kali ni akn membicarakan mengenai malam yang lebih baik daripada 1000 bulan (83 tahun+++) ataupon disebut juga malam lailatul qadar...dalam surah al-qadr ade disebutkan bahawa malam ini lebih baik dr sribu bulan. Jadi....terjaminkah kite hidop sehingga 1000 bulan??

Asal usul 1000 bulan ni dipercayai bermula sejak zaman bani israel lagi...kelmarin aku dengar tazkirah kat surau...critanye panjang...tapi setelah dipendekkan..camnilah lebih krang bunyinye...ade sorang alim pada zaman bani israel yang kuat....rahsia kekuatan beliau ialah mempunyai 4 helai rambut yang panjang...namun, rahsianya adalah antara Allah dan dia...x de orang lain yang tahu selain dia...dia menggunakan kekuatannya itu untuk melakukan amal makruf dan nahi mungkar..berbeza ngan org skang yg menggunakan kekuatan ntuk menunjuk2...

jadi..org2 jahat ni (sudah tentu mempunyai watak jahat) berpakat ntuk menyelongkar rahsia lelaki tadi....mereka membuat keptusn ntuk merasuah bini lelaki tadi dengan emas dan barang2 berharga..doh..prmpuan kan materialisik...mmg cair ngan mende2 gitu.,..pastu..isterinya balik k umah, pastu trus laa merangka rancangan ntuk membongkar rahsia suaminya...pujok punya pujok...lelaki tadi pon trus britahu ttg rahsianya...

keesokannya, lelaki tersebut sedar dan tdk leh mnggerakkn badannya, sbb rambutnya telah dipotong...hmmm...pastu..lelaki tsebut diseksa...lidahnya dikerat...(oooohhhh..)pastu..banyok lagi seksaan yg diterimanya...pastu..lelaki tu pon berkata(xtau laa te bkate gane..sbb lidah dah dikerat)...kalau saya dapt kembali lidah ku wahai tuhanku, dan dipanjngkn umurku, aku akn beribadat kepadamu selama 1000 bulan....hmmm...tu laa citernye...kalu saloh mintok maaf...
dan aku mintok maaf sbb dah tlupa nama lelaki tersebut...

jadi..rebutla peluang nih...peluang nih hanya diberi kpd kite umat nabi Muhammad...aku pon nk rebut gak...ayuh....kite sesame rebut...korang kalu nk tau lebih lanjut ttg malam ni..surf sdiri lam tenet....

tu je la kot...
Assalamualaikum....

2 Comments:

  1. blogger kgpadangair.b/spot.com said...
    ltk ar "jom chat"kat blog ning..xkan kat kgpadangair.blogspot.com je
    OmRiz said...
    ltok doh..trimas ats cadangan...

Post a Comment



Newer Post Older Post Home